Alla priser i webshopen (utom böcker 6%) är i SEK inklusive moms 25%.
Du måste vara myndig (ha fyllt 18 år) för att beställa varor.
Betalningssätt
Payson
Hos oss kan du enkelt betala med ditt vanliga betalkort. Läs mer på www.payson.se
Förskottsbetalning
När du handlar i webshopen kan du välja att förskottsbetala. Då skickar vi produkterna så snart betalningen har inkommit på PG 374026-3. Detta tar vanligen 2-4 dagar.
Postförskott
Du kan också välja att betala med postförskott. Då tillkommer en kostnad på 60 kronor.
Leverans
Med reservation för slutförsäljning eller lagersaldofel sker din leverans samma dag eller dagen efter om det inte är en beställningsvara. Det förutsätter att du antingen har valt Klarna som betalningsalternativ eller att din betalning har tagit emot. Dina beställda produkter skickas till dig i första hand via DHL. Paketet kommer till närmsta utlämningsställe om du beställer som privatperson. Beställer du som företag eller skola/förskola levererar vi direkt till den adress ni uppgivit som mottagare. Normal leveranstid är 4-7 vardagar på lagerförda produkter.
Vid beställningar utanför Sverige kan leveranstiden vara upp till 10 dagar.
Under sommarmånaderna har vi vanligtvis något längre leveranstider på ca 7-14 vardagar.
Fraktkostnader
Kostnaden för porto och administration för privat person med leverans till servicecenter inom Sverige är totalt 99 kronor. För företag och skolor/förskolor är fraktkostnaden 129:-
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Byte
Bytesrätt och öppet köp gäller inom 14 dagar efter att du fått hem dina beställda varor. Du kan enbart returnera oanvända varor.
Returnera till:
Bara Bokstäver
Soldatvägen 77
192 73 SOLLENTUNA
Portot för att skicka tillbaka produkterna står du själv för.
Har du frågor kring returer eller byten kan du alltid kontakta
Retur
Returrätt gäller inom 14 dagar efter att du fått hem dina beställda varor. Du kan enbart returnera oanvända varor.
Returnera till:
Bara Bokstäver
Soldatvägen 77
192 73 SOLLENTUNA
Portot för att skicka tillbaka produkterna står du själv för.
Kom ihåg att ange alla dina bankuppgifter som vilken bank och clearingnummer som gäller och hur vi kan kontakta dig om det är något oklart. Normalt tar det ca 14 dagar från det att vi mottagit din retur innan du erhåller återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är maxtiden enligt lag.
Har du frågor kring returer eller byten kan du alltid kontakta
Reklamation - felaktig eller felexpedierad vara
Vi vill alltid ha nöjda kunder och uppskattar alltid att få feedback om någon av våra produkter inte var vad du hoppades.
Om en vara är felaktig och felet är kan åtgärdas, gör vi det i första hand. Om felet inte kan åtgärdas så får du en ny vara eller pengarna tillbaka. Om du fått en felaktig vara, kontakta oss senast 14 dagar efter leverans.
Reklamation
Vid reklamation av felaktig vara bör kunden ta kontakt med oss innan varan returneras. Bara Bokstäver erbjuder kunden ny vara omgående (med reservation för att den inte är slutsåld). Nöjda kunder är vårt mål. Om du inte är nöjd med varan, kontakta oss direkt.
Reklamera till:
Bara Bokstäver
Soldatvägen 77
192 73 SOLLENTUNA
Vid godkänd reklamation ersätter Bara Bokstäver er för eventuella kostnader, till exempel fraktkostnad.
Vid felexpedierad vara så skickar vi dig kostnadsfritt den rätta artikeln. Bara Bokstäver står för returfrakt av felaktig varan och står för porto vid utskicka av ny vara.
Har du frågor kring reklamationer kan du alltid kontakta